wtorek, 4 października 2016

MERCI - paryski concept store

Znajoma paryżanka zaproponowała mi rendez-vous  "chez MERCI" -  czyli w nowym concept store na Boulevare Beaumarchais po numerem 111. Można być pewnym, że miejsce bardzo na czasie, ponieważ Beatrice jest bardzo, jak mówią Francuzi, branchee jeśli chodzi o wszelkie nowinki z dziedziny mody i stylu.

Duża przestrzeń łącząca  kawiarnię, której oryginalny wystrój tworzą półki z książkami, z butikiem w stylu vintage, gdzie znajdziemy zarówno ciekawe ciuchy i przedmioty codziennego użytku /poziom 0/  jak i elementy wyposażenia wnętrza, zabawne i stylowe gadżety, kuchenne utensylia, lampy itp. /podziemie/. Ciekawy design łączy w sobie nowatorskie podejście z duchem ekologii i jakąś nutką nostalgii za przeszłością. Chętni mogą zjeść tu również smakowity lunch, w powiązanej z przestrzenią sprzedaży małą restauracją.
                                     

Z okazji Fashion Week Spring Summer Woman 2017 concept store Merci oddaje hołd Koszuli - podstawowemu elementowi męskiej, ale też damskiej garderoby. Tematowi, któremu poświęcony jest aktualny wystrój wnętrza oraz ostatnia oferta handlowa butiku z ubraniami został wybrany ze względu na  uniwersalność tego, znanego od dawna ubioru, którego forma ewoluowała poprzez wieki.  MERCI przetwarza go i reinterpretuje na swój własny sposób. Historia koszuli zaczyna się od prostej tuniki w formie litery T, używanej przez mężczyzn jako ubiór spodni lub nocny.
                                   

Z upływem czasu tunika została a wyposażona w kołnierz i listwę na guziki. Zaczyna się ją produkować ze szlachetnych tkanin, wzbogacać o hafty i koronki. W XIX wieku krojono ją już tak by powtarzała kształty ciała, a kołnierz szyty był oddzielnie, by mógł się łatwiej przystosowywać do zmian mody oraz ze względów praktycznych, gdyż jest tą częścią koszuli, która jest najbardziej narażona na zabrudzenie. Sto lat później, za sprawą Chanel, a potem Yves`a Saint  Laurent`a, koszula została zaadaptowana do garderoby kobiecej.
                                                    

MERCI proponuje w swej najnowszej kolekcji koszule gładkie i w prążki /deseń stanowiący leit-motive w kolekcjach proponowanych na sezon wiosna -lato 2017 przez wiele marek/, a także  haftowane, szyte z popeliny i bawełny, i powtarzające dawne fasony typu "koszula dziadka". Nie zapomniano o uszyciu mniejszych rozmiarów takich samych koszul dla kobiet.
                                       

Całe jedno pomieszczenie concept store`u zostało poświęcone mitycznej firmie krawieckiej Brooks Brothers, która ubierała niemal wszystkich prezydentów Stanów Zjednoczonych. Stało się to okazją do odkrycia ikonicznej Button Down shirt, koszuli ze stójką zapinaną na guziczek, wymyślonej w 1854 roku. Egzemplarze vintage wydobyte z dawnych magazynów zapełniają walizki i wieszaki w części sklepu przypominając o tym klasyku z męskiej szafy.
                                        




































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz